Monday, January 28, 2008

Olympus MJU 795 SW

Memandangkan blog ni sunyi jer tanpa update so saya nak preview la kamera yang saya rasa agak bagus dan terbaru . apa yang menarik tentang kamera ini adalah ia tahan lasak dan boleh dibawa untuk snorkeling. Dari pengalaman saya semasa pergi outdoor ke gunung kinabalu tahun lepas, rakan saya Syafiq menggunakan kamera ini tapi model MJU 770 SW. kamera ini tidak manja dan tidak perlu penjagaan rapi dan berhati2 seperti kamera DSLR yang agak sensitive.
...tapi yang paling best kamera DSLR la ..boleh shoot gambar2 yang best

Nak cerita banyak pun, saya tak berapa arif, kalau nak tahu lanjut boleh la Tanya syafiq.
Berikut adalah antara features2 yang ada pada kamera ini.

Model atau siri MJU (µ) ni ada banyak siri yang ter ”lates” adalah model µ 1030 (10.1 mp) rasanya blom ada kat kedai kat Malaysia lagi kot.


Brand: Olympus MJU 795 SW

Category: Compact
Imaging Device: 7.1 Megapixel CCD
Display: 2.5" LCD, 230k pixels
Optical Zoom: 3x
Digital Zoom: 5x
ISO: Up to ISO 1600
Storage: Built-in 14.7 MB, xD card
File Format: JPEG, AVI
Power Source: Lithium Ion Battery

Features:
Ultra-compact body design
Waterproof tp to 15m, crushproof up to 100kg, temperature as low as -10-degree
TruePic III high-speed image processor
Digital image stabilizer
Face Detection
PictBridge, Exit, PIM III, PIM III compatible

RSP: MYR 1,499.00
Dimensions: 91.8 x 59.2 x 20.6 mm
Weight: 155 g

Ini adalah antara koleksi gambar yang diambil menggunakan kamera syafiq model MJU 770 SW semasa aktiviti snorkeling di pulau manukan , mamutik dan sapi di sabah 2007.


1 comment:

Anonymous said...

malunye aku ... kamera murah je tu.kalu boleh nk bwa slr tu join snorkeling skali tp memandangkan underwater casing yg terlalu mahal..xmampu nk dimiliki.